1. Introduktion
Brugergrænsefladen til eHealth Service, Support og Logistik ("SSL") gør det muligt for interessenterne at anvende det underliggende SSL API.
1.1. Læsevejledning
Nærværende vejledning beskriver de muligheder som brugergrænsefladen for SSL giver interessenterne for kalde SSL funktionalitet.
1.1.1. Interessenter
Interessenter der vil anvende brugergrænsefladen kan deles op i tre grupper; SSL leverandører
, kliniske administratorer
og klinisk personale
.
-
SSL leverandører
er sælgere af apparater og services som skal anvendes af patienter til brug for behandling. -
Kliniske administratorer
er ansvarlig for de administrative opgaver der eksisterer i relation til SSL-domænet set fra klinikernes synspunkt. -
Klinisk personale
er det klinisk uddannede personel som skal varetage behandlingen af patienten.
1.1.2. Roller
Interessenterne kan blive tildelt forskellige roller der bestemmer hvilke områder af brugergrænsefladen brugeren får adgang til. I nedenstående tabel fremgår hvilke områder af brugergrænsefladen de forskellige roller giver adgang til, samt hvilke brugertyper der kan have rollen:
Rolle | Beskrivelse | Giver adgang til | Brugertype der kan have rollen |
---|---|---|---|
Service og logistik samarbejdspartner |
Kan håndtere bestilling ud fra lokale aftaler |
|
SSL leverandør |
Support samarbejdspartner |
Kan håndtere fejlmelding ud fra lokale aftaler |
|
SSL leverandør |
Katalogansvarlig |
Oprette og vedligeholde SSL kataloger |
|
SSL leverandør |
Aftaleansvarlig |
Oprette og rette SSL samarbejdsaftaler |
|
Klinisk administrator |
Fejlmelder |
Kan indberette fejl på telemedicinske løsninger og udstyr |
|
Klinisk personale |
Alle roller der anvendes i eHealth infrastruktur løsningen er beskrevet her: https://docs.ehealth.sundhed.dk/latest/ig/CodeSystem-ehealth-oio-bpp-roles.html
1.2. Dokumenthistorik
Revision | Dato | Ansvarlig | Beskrivelse |
---|---|---|---|
1.0 |
2020-03-09 |
SFD, Systematic |
Første udgave. |
1.1 |
2020-06-22 |
JAF, Systematic |
Tilføjelse af Pakker. |
1.2 |
2020-08-04 |
JMN, Systematic |
Tilføjelse af import/eksport af telemedicinske pakker. |
1.3 |
2020-11-16 |
TYFNI, Systematic |
Tilføjelse af beskrivelse af tabeloversigter, emne ændret til apparat/service, beskrivelse af ikon for afsendt/modtaget, definition af NemSMS. Diverse slåfejl og formuleringer rettet. |
1.4 |
2021-05-05 |
OLL, Systematic |
Rettet at det ikke er muligt at sortere på teksten i ordre historikken. Rettet en skrivefejl i afsnit "Opret kommunikation". |
1.5 |
2021-06-18 |
OLL, Systematic |
For beskrivelse af den template som bruges til vedligehold af kataloger, er der lavet en henvisning til Dokumentations fanebladet i templaten. |
1.6 |
2021-11-03 |
RACCH, Systematic |
Rettet at SSL-package referencer fjernes ved importering af telemedicinske pakker. |
1.7 |
2022-01-07 |
OLL, Systematic |
Beskrevet at en bruger skal være en del af et behandlerteam for at kunne indgå i en kontekst. |
1.8 |
2022-01-17 |
OLL, Systematic |
Ændret beskrivelse af kommunikation omkring besvarelse. |
1.9 |
2022-02-25 |
OLL, Systematic |
Ændret beskrivelse af Leverandør apparat-id. |
1.10 |
2022-12-30 |
John Schneider, Systematic |
Tilføjet beskrivelse af rollen 'Katalogopmærker' |
1.11 |
2023-01-18 |
Mathias Glavind Schmidt, Systematic |
Ændret nogle af referencerne fra brugertyper til roller for adgang til funktionalitet |
1.12 |
2023-03-23 |
John Schneider, Systematic |
Fjernet beskrivelse af rollen 'Katalogopmærker' |
1.13 |
2024-01-19 |
Mathias Glavind Schmidt, Systematic |
Opdateret 'Importér telemedicinsk pakke' med beskrivelse af Spørgeskemabank valinderingsfejl |
1.14 |
2024-01-19 |
Mathias Glavind Schmidt, Systematic |
Opdateret beskrivelse af kontekst for brugere |
1.15 |
2024-07-08 |
Dragos Cristian Nae, Systematic |
Fjernet afsnit omkring import/eksport af telemedicinske pakker da funktionaliteten er flyttet til KAM |
2. Brugermenu
Brugermenuen vises i højre side af topbaren når man er logget ind. Er man endnu ikke logget ind vil der i stedet blive vist en Log ind
knap.
I brugermenuen kan man se i hvilken kontekst man arbejder. Konteksten for en bruger kan være en organisation eller en organisation et behandlingsteam (careteam). Hvis man har flere tilgængelige kontekster vil det fra brugermenuen være muligt at skifte mellem disse.
For at bruge applikationen, er det nødvendigt at have en organisation i kontekst. Hvis man også har et behandlingsteam (careteam) i kontekst, vil det være muligt at læse og sende beskeder på vegne af det pågældende behandlingsteam.
Fra brugermenuen har man desuden mulighed for at logge ud af løsningen.
3. Menu
Menuen vises i venstre side af brugergrænsefladen. Menuen giver mulighed for at navigere til de forskellige områder af løsningen. De overordnede områder af løsningen er Hjem
, Bestillinger
, Katalog
, Kommunikation
, Problemer
, Kontrakter
, Godkendte varer
og Pakker
.
De menu punkter som vises er afhængig af kontekst og rettigheder. Se i tabel over roller hvilke menuer den enkelte rolle give adgang til.
I topbarens venstre side, findes en ikon med 3 vandrette streger. Ved at benytte denne er det muligt at skifte størrelsen på menuen, så der vises ikoner eller både tekst og ikoner.
4. Tabeloversigter
For de områder af løsninger der viser data som en tabeloversigt gælder der følgende:
-
Tabelindhold kan være pagineret, og der kan bladres mellem siderne med knapperne nedenfor tabellen.
-
Tabelindhold kan sorteres, og der vælges sortering efter kolonneindhold ved at klikke på en kolonneoverskrift. Der kan kun sorteres på en kolonne af gangen.
-
Tabelindhold kan være filtrerbart, og der filtreres ved at taste eller vælge i feltet under kolonneoverskrift. Der kan filtreres på flere kolonner af gangen.
Hvis et felt kun kan indeholde værdier fra en endelig mængde af værdier, f.eks. Status , vil filtrering kunne foretages ved valg af værdi i en rullemenu.
Felter med ubegrænset mængde af værdier filtreres ved at indtaste tegn, derefter vises kun rækker hvor den pågældende kolonneværdi indeholder den indtastede streng.
Det er ikke alle tabelvisninger der giver mulighed for filtrering.
5. Hjem
Hjem
er brugergrænsefladens forside og den første side man ser når man anvender løsningen. Indholdet af forsiden er statisk og indeholder information om løsningen samt kontaktoplysninger. Forsiden er den eneste side som kan ses uden at være logget ind.
6. Bestillinger
Brugere med 'Service og logistik samarbejdspartner'-rollen kan under Bestillinger
få et overblik over de bestillinger, hvor de er registreret som sælger. Siden består af en tabel hvor alle bestillinger fremgår med følgende informationer:
Kolonne | Beskrivelse | Filtrerbar | Sortèrbar |
---|---|---|---|
Leverandør ordre-id |
Id som anvendes af SSL leverandøren. Dette id kan sættes i forbindelse med editering af en bestilling. Id skal være unikt for SSL leverandøren. |
Ja |
Ja |
Patient |
Navn på den patient som bestillingen omhandler. |
Ja |
Ja |
Forløb |
Navn på det forløb som patienten følger. |
Ja |
Ja |
Status |
Bestillingens status. Statusmulighederne fremgår af Order States |
Ja, faste værdier |
Ja |
Leveringsdato (tidligste) |
Dato for den ordrelinje med den tidligste leveringsdato. |
Nej |
Ja |
Leveringsdato (senest) |
Dato for den ordrelinje med den seneste leveringsdato. |
Nej |
Ja |
Fra Bestillinger
kan brugere med 'Service og logistik samarbejdspartner'-rollen navigere til Bestillingsdetaljer
ved at vælge en af bestillingerne i oversigten. Under Bestillingsdetaljer
er det muligt at få flere informationer om den enkelte bestilling. Bestillingsdetaljer
består af 5 overordnede områder: Bestillingsdetaljer
, Ordrelinjer
, Historik for ordre/ordrelinjer
, Noter
og Kommunikation
.
6.1. Bestillingsdetaljer
Bestillingsdetaljer består først og fremmest af en tabel med yderligere information om bestillingen. Her fremgår blandt andet information om hvem der er køber på bestillingen og hvem der er modtageren. For modtageren er angivet kontaktinformationer.
Under Bestillingsdetaljer
er det muligt at foretage ændringer til bestillingen ved at trykke på Ret
. Det er muligt at ændre Leverandør ordre-id
, Kontakt e-mail
samt Status
for en bestilling. Leverandør ordre-id
giver brugen mulighed for at referere bestillingsnummeret i SSL leverandørens eget system. Mulige Status
-ændringer fremgår af Order States.
6.2. Ordrelinjer
Ordrelinjer
indeholder de enkelte ordrelinjer som er på bestillingen. For hver ordrelinje kan brugere med 'Service og logistik samarbejdspartner'-rollen se følgende information:
Kolonne | Beskrivelse | Filtrerbar | Sortèrbar |
---|---|---|---|
Leverandørs varenummer |
Leverandørens varenummer, angivet i kataloget, på det enkelte apparat/service. |
Nej |
Ja |
Apparat/Service |
Navn på det apparat eller service som ordrelinjen omhandler. |
Nej |
Ja |
Leverandør apparat-id |
Leverandørens id for det konkrete apparat, f.eks. serienummer. |
Nej |
Ja |
Type |
Type for det ordrelinjen omhandler ( |
Nej |
Ja |
Aftalt leverancedato |
Den forventede dato hvor levering af ordrelinjen vil finde sted. |
Nej |
Ja |
Status |
Status for ordrelinjen ( |
Nej |
Ja |
Opdater |
Link til åbning af dialog hvor SSL leverandøren kan ændre |
Nej |
Nej |
Historik |
Markering til brug for visning af historik for den enkelte ordrelinje. Historikken vises i området |
Nej |
Nej |
6.2.1. Historik for ordre/ordrelinje
I området Historik for ordre/ordrelinje
kan brugere med 'Service og logistik samarbejdspartner'-rollen få et overblik over de ændringer der er foretaget til bestillingen eller en valgt ordrelinje. Som udgangspunkt vises historik for bestillingen. Brugeren kan vælge en ordrelinje ved at markere den i Historik
-kolonnen i Ordrelinje-området.
For en ændring vises følgende informationer:
Kolonne |
Beskrivelse |
Filtrerbar |
Sortèrbar |
Tidspunkt |
Dato og klokkeslæt for hvornår ændringen blev foretaget. |
Nej |
Ja |
Organisation |
Navn på den organisation der har foretaget ændringen. |
Nej |
Ja |
Bruger |
Navn på den bruger der har foretaget ændringen. |
Nej |
Ja |
Tekst |
Detaljeret tekst der beskriver ændringen. |
Nej |
Nej |
Ny status |
Den nye status såfremt ændringen er en statusændring. |
Nej |
Ja |
6.2.2. Noter
I området Noter
kan brugere med 'Service og logistik samarbejdspartner'-rollen se de noter der er skrevet på bestillingen. Ved tryk på Tilføj note
kan brugeren bringe en dialog frem, hvor det er muligt at tilføje en ny note.
Det er udelukkende brugere med 'Service og logistik samarbejdspartner'-rollen der har mulighed for at se og oprette noter til bestillinger via SSL brugergrænsefladen.
Noter vises med følgende information i oversigten:
Kolonne |
Beskrivelse |
Filtrerbar |
Sortèrbar |
Tidspunkt |
Dato og klokkeslæt for hvornår noten er oprettet. |
Nej |
Ja |
Organisation |
Navn på den organisation der har oprettet noten. |
Nej |
Ja |
Bruger |
Navn på den bruger der har oprettet noten. |
Nej |
Ja |
Tekst |
Indholdet af noten |
Nej |
Ja |
6.2.3. Kommunikation
Under Kommunikation
kan brugere med 'Service og logistik samarbejdspartner'- eller 'Support samarbejdspartner'-rollen se alle de beskeder som er modtaget og afsendt vedrørende den pågældende bestilling. Her er det også muligt at oprette en ny besked relateret til bestillingen via Opret kommunikation
. Se Opret kommunikation for beskrivelse af hvordan en besked oprettes.
For modtagne og afsendte beskeder vises følgende information i oversigten:
Kolonne |
Beskrivelse |
Filtrerbar |
Sortèrbar |
Ind/ud |
Ikon der beskriver om beskeden er modtaget eller afsendt: ind = modtaget ud = afsendt |
Nej |
Ja |
Tidspunkt |
Dato og klokkeslæt for hvornår beskeden er oprettet. |
Nej |
Ja |
Titel |
Titel på beskeden. |
Nej |
Ja |
Afsender/modtager |
Navn på den patient eller det behandlingsteam(careteam) der er afsender eller modtager på beskeden. Om det er afsender eller modtager der vises, er afgjort af retningen på beskeden. Hvis man er afsender vil det være modtageren der vises og hvis man er modtager vil det være afsenderen der vises. |
Nej |
Ja |
Status |
Ikon der viser om beskeden er markeret læst eller ej |
Nej |
Nej |
Detaljer |
Link der kan bringe SSL leverandøren til |
Nej |
Nej |
7. Kataloger
Under Kataloger
kan bruger med 'Katalogansvarlig'-rollen oprette, se og vedligeholde kataloger. For at oprette et katalog, downloades skabelonen, som herefter udfyldes i Excel og uploades via siden. Skabelonen indeholder en række valideringsregler, der hjælper brugeren på vej.
For at uploade et katalog skal man vælge "Choose File" og vælge det katalog som man ønsker at uploade og trykke på knappen "upload". Nu vises en popup med katalog indlæsningen.
På denne kan man følge status for indlæsningen. Indlæsningen kan tage lidt tid, hvis der er tale om et katalog med mange elementer. Når kataloget er indlæst vil det fremgå i status linjen om det gik godt eller ej. Det er muligt at lukke popup vinduet selv om indlæsningen ikke er færdig, det vil ikke afbryde indlæsningen. Den vil stadig være igang i baggrunden, men det har bare den konsekvens at man ikke får nogen notifikation for om det gik godt eller ej.
Når kataloget er uploadet, vil det kunne ses i listen af kataloger, som indeholder id, navn og status for hvert katalog og derudover en knap til hhv. at opdatere status og downloade kataloget.
Hvis brugeren ønsker at vedligeholde et katalog, gøres dette ved at downloade kataloget, redigere det i Excel, for til sidst at uploade kataloget igen. Her er det vigtigt at den person som er logget på systemet også er den som uploader ændringer. Hvis ikke det er samme person som uploader ændringer, vil kataloget blive oprettet under den brugers organization som er logget på systemet.
Hvert katalog har en overordnet status, som kan ændres ved at trykke på "Ret"-knappen, som åbner følgende dialog, hvor brugeren kan skifte status. Nye kataloger der uploades får status som kladde. For at kataloget kan bruges skal status ændres til at være aktivt. Hvis et katalog er udgået, sættes status til trukket tilbage.
Note
|
Til upload og download fra kataloget, er der brugt Excel version 16.0 build 13127.21064. Derfor skal der anvendes en Excel udgave, som er kompatibelt med dette. |
For at få mere information omkring den template, som bruges til vedligeholdelse af et katalog, findes mere info i templaten på fanebladet "Dokumentation". Her er de enkelte felter og virkemåde beskrevet.
8. Kommunikation
Kommunikation
er en oversigt over de beskeder, hvor man været enten modtager eller afsender. Beskederne i oversigten er grupperet efter tråd-id, hvor den nyeste besked er synlig i oversigten og de øvrige beskeder i samme tråd kan ses hvis tråden foldes ud. Beskederne er sorteret, så tråden med den seneste aktivitet vises øverst.
I oversigten vises følgende informationer om de enkelte beskeder:
Kolonne |
Beskrivelse |
Filtrerbar |
Sortèrbar |
Ind/ud |
Ikon der beskriver om beskeden er modtaget eller afsendt: ind = modtaget ud = afsendt |
Nej |
Nej |
Tidspunkt |
Dato og klokkeslæt for hvornår beskeden er oprettet. |
Nej |
Nej |
Titel |
Titel på beskeden. |
Nej |
Nej |
Afsender/modtager |
Navn på den patient eller det behandlingsteam(careteam) der er afsender eller modtager på beskeden. Om det er afsender eller modtager der vises, er afgjort af retningen på beskeden. Hvis man er afsender vil det være modtageren der vises og hvis man er modtager vil det være afsenderen der vises. |
Nej |
Nej |
Status |
Ikon der viser om beskeden er markeret læst eller ej |
Nej |
Nej |
Bestilling |
Link der kan bringe SSL leverandøren til |
Nej |
Nej |
Detaljer |
Link der kan bringe SSL leverandøren til |
Nej |
Nej |
Fra oversigten er det muligt at navigere til Kommunikationsdetaljer
for at se en valgt besked.
8.1. Kommunikationsdetaljer
Under Kommunikationsdetaljer
kan brugere med 'Service og logistik samarbejdspartner'- eller 'Support samarbejdspartner'-rollen se alle detaljer om en besked. Her fremgår foruden informationerne fra Kommunikation
-oversigten også Prioritet
, Status
, Gyldighedsperiode
, Kategori
, Medie
, Patient
og Forløb
. Derudover indeholder detaljesiden også selve beskeden der er formateret som HTML.
Hvis man er modtager på den besked der vises, vil man have mulighed for at besvare beskeden eller markere beskeden som læst.
8.2. Opret kommunikation
Fra Kommunikation
-siden og Bestillingsdetaljer
-siden har brugere med 'Service og logistik samarbejdspartner'-rollen mulighed for at oprette en ny besked. En modtaget besked kan besvares fra Kommunikationsdetaljer
-siden.
Dialogen til brug for oprettelse af en ny besked vil se og opføre sig forskelligt afhængig af hvor dialogen åbnes fra. Åbnes dialogen for eksempel fra Kommunikationsdetaljer
hvor en specifik besked besvares, vil man ikke have mulighed for at vælge en modtager. Oprettes der en ny besked fra Bestillingsdetalje
-siden vil det være muligt at vælge både patienten som bestillingen omhandler eller et behandlingsteam(careteam) som modtager. Oprettes der en ny besked fra Kommunikation
-siden vil det udelukkende være muligt at vælge et behandlingsteam(careteam) som modtager.
Når brugeren opretter en ny besked er det muligt at udfylde følgende felter:
Feltnavn |
Beskrivelse |
Synlighed |
Obligatorisk |
Modtagertype |
Kan enten være |
Feltet er synligt hvis oprettelse af besked initieres fra |
Ja |
Modtager |
Knap til åbning af modtagervælger hvis modtageren er et behandlingsteam(careteam) samt navn på det behandlingsteam(careteam) som er valgt. De mulige modtagere der vises i modtagervælgeren er de behandlingsteams(careteams) som er tilknyttet de organisationer som brugerens organisation har en kontrakt med. |
Feltet er synligt hvis oprettelse af besked initieres |
Ja |
Prioritet |
Rullemenu hvor beskedprioritet kan vælges ( |
Feltet er altid synligt. |
Ja |
Medie |
Mulighed for at vælge at en kopi af beskeden sendes til [NemSMS]. Hvis kopi til NemSMS er valgt og patienten ikke har godkendt anvendelse af NemSMS, vil der fremkomme en fejlbesked når beskeden oprettes. |
Feltet er synligt når modtagertypen er |
Nej |
Titel |
Titel på beskeden. |
Feltet er altid synligt. |
Ja |
Gyldighedsperiode |
Gyldighedsperioden for beskeden. Når perioden er udløbet vil beskeden ikke længere blive vist på |
Felterne er altid synlige. |
Startdato er obligatorisk. Slutdato er ikke obligatorisk. |
Besked |
Indholdet af beskeden. Det er muligt at formatere beskeden som HTML. |
Feltet er altid synligt. |
Ja |
9. Kontrakter
Brugere med 'Aftaleansvarlig'-rollen har under Kontrakter
mulighed for at få et overblik over eksisterende kontrakter samt oprette nye kontrakter. Siden består af en oversigtstabel hvorfra brugeren har mulighed for at vælge en enkelt kontrakt og derved navigere til en detaljeside for den pågældende kontrakt.
På oversigtssiden kan brugeren se følgende information:
Kolonne |
Beskrivelse |
Filtrerbar |
Sortérbar |
Sælger |
Navn på den SSL leverandør der er sælger på kontrakten. |
Nej |
Ja |
Navn |
Navn på kontrakten. |
Nej |
Ja |
Startdato |
Kontraktens startdato. |
Nej |
Ja |
Slutdato |
Kontraktens slutdato. |
Nej |
Ja |
Påmindelsesdage |
Antal dage før levering hvor patienten skal påmindes. Værdien 0 betyder ingen påmindelse. |
Nej |
Ja |
Ved oprettelse af en ny kontrakt skal brugeren tage stilling til de ovenstående informationer. Når en kontrakt er oprettet kan køberne til kontrakten tilføjes fra detaljesiden for den pågældende kontrakt.
9.1. Kontraktdetaljer
På detaljesiden for en kontrakt, har brugeren med 'Aftaleansvarlig'-rollen mulighed for at foretage ændringer til kontrakten. Det er muligt at ændre Navn
, Slutdato
samt Påmindelsesdage
.
Detaljesiden indeholder desuden en liste over de organisationer der er købere på kontrakten. Det er muligt at slette købere fra kontrakten samt tilføje nye købere til kontrakten. Nye købere kan være organisationer som i organisationstræet ligger under den organisation som brugeren har i kontekst.
10. Godkendte varer
Brugere med 'Aftaleansvarlig'-rollen kan under Godkendte varer
se en oversigt over alle katalog apparater og services fra katalogerne for de SSL leverandører hvor der er indgået en kontrakt. Det er udelukkende katalog apparater og services der er godkendt til indkøb som en organisation kan bestille. Derfor kan man i denne del af SSL applikationen konfigurere hvilke apparater og services der godkendes fra de mulige apparater og services fra leverandørernes kataloger.
For at lette overblikket er Godkendte varer
delt op i 2 tabeller indeholdende hhv. Apparater for din organisation
og Services for din organisation
.
På oversigten kan brugeren se følgende informationer:
Kolonne | Beskrivelse | Filtrerbar | Sortérbar |
---|---|---|---|
Godkendt |
Checkboks der angiver om et katalog apparat eller service er godkendt eller ikke-godkendt til indkøb. Den kliniske administrator kan opdatere godkendelsen for et katalog apparat eller service ved at skifte status på checkboksen. |
Ja |
Ja |
Apparat |
Navn på apparatet |
Ja |
Ja |
Beskrivelse |
Beskrivelse af apparatet |
Ja |
Ja |
Producent |
Producent af apparatet |
Ja |
Ja |
Model |
Apparatets model |
Ja |
Ja |
Version |
Apparatets version |
Ja |
Ja |
Leverandør |
Navn på SSL leverandøren der sælger apparatet |
Ja |
Ja |
Annoteringer |
Angiver hvor mange annoteringer der er tilknyttet apparatet og viser den første annotering. Ved klik på antallet, kan brugeren se alle annoteringerne i en dialogboks |
Nej |
Nej |
Kolonne | Beskrivelse | Filtrerbar | Sortérbar |
---|---|---|---|
Godkendt |
Checkboks der angiver om en service er godkendt eller ikke-godkendt til indkøb. Den kliniske administrator kan opdatere godkendelsen for en service ved at skifte status på checkboksen. |
Ja |
Ja |
Service |
Navn på servicen |
Ja |
Ja |
Beskrivelse |
Beskrivelse af servicen |
Ja |
Ja |
Servicetype |
Servicens type ( |
Ja |
Ja |
Leverandør |
Navn på SSL leverandøren der sælger servicen |
Ja |
Ja |
Annoteringer |
Angiver hvor mange annoteringer der er tilknyttet denne service og viser den første annotering. Ved klik på antallet, kan brugeren se alle annoteringerne i en dialogboks |
Nej |
Nej |
11. Problemer
Problemer
anvendes både af SSL leverandører, kliniske administratorer og klinisk personale.
Brugere med 'Katalogansvarlig'-rollen kan oprette og vedligeholde beskrivelse af problemer samt tilhørende løsninger for deres apparater.
Brugere med 'Support samarbejdspartner'- eller 'Fejlmelder'-rollen kan læse beskrivelser og løsninger så de har mulighed for at hjælpe patienterne.
På oversigtssiden er der en liste over relevante apparater og deres tilhørende problemer. Det er muligt at søge efter både apparater og problemer samt sortere resultatet. Brugere med 'Katalogansvarlig'-rollen har desuden mulighed for at oprette et nyt problem. Ved oprettelse af et nyt problem skal brugeren vælge det berørte apparat, beskrive problemet samt hvordan det afhjælpes.
Det er muligt at se detaljerne for et problem ved at trykke på det i oversigten.
11.1. Problemdetaljer
Detaljerne for et problem indeholder beskrivelsen af problemet, hvornår problemet er oprettet samt en beskrivelse af hvordan det afhjælpes. Brugere med 'Katalogansvarlig'-rollen har fra detaljesiden mulighed for at opdatere beskrivelsen af problemet samt beskrivelsen af løsningen. Derudover er det også muligt for brugeren at slette et problem.
På detaljesiden har brugere med 'Katalogansvarlig'-rollen desuden mulighed for at vedligeholde en liste over hvilke apparater der er påvirket af problemet. Brugeren kan tilføje apparater fra sine egne kataloger samt fjerne påvirkede apparater.
Brugere med 'Support samarbejdspartner'- eller 'Fejlmelder'-rollen har udelukkende mulighed for at læse information på detaljesiden.
12. Pakker
Brugere med 'Aftaleansvarlig'-rollen kan under Pakker
se en oversigt over alle pakker tilgængelige for brugerens organisation. Det er muligt at filtrere og sortere pakkeoversigten.
I pakkeoversigten er det muligt at se detaljerne for en pakke ved at trykke på Ret
eller slette en pakke ved at trykke på Slet
.
Derudover er der mulighed for at oprette en ny pakke.
På oversigten kan brugeren se følgende information:
Kolonne | Beskrivelse | Filtrerbar | Sortérbar |
---|---|---|---|
Pakke |
Navn på pakke |
Ja |
Ja |
Status |
Pakkens status |
Ja |
Ja |
Ret/slet |
Knapper til at rette og slette pakken |
Nej |
Nej |
12.1. Pakkedetaljer
Siden hvor man kan rette i pakken er opdelt i flere sektioner.
Først når man trykker på Gem pakke
gemmes ændringerne foretaget i sektionerne.
I sektionen Pakkedetaljer
er det muligt at ændre pakkens navn og status.
12.1.1. Apparater
I sektionen Apparater
findes to tabeller. Den øverste tabel indeholder de apparater som er en del af pakken, den nederste indeholder de apparater der er godkendt til indkøb men ikke er en del af pakken.
Kolonne | Beskrivelse | Filtrerbar | Sortérbar |
---|---|---|---|
Del af pakke |
Brugere med 'Aftaleansvarlig'-rollen kan fjerne apparatet fra pakken ved at trykke på ikonet |
Nej |
Ja |
Standard |
Denne markering angiver om det pågældende apparat skal være inkluderet som standard ved oprettelse af en bestilling |
Nej |
Nej |
Apparat |
Navn på apparatet |
Nej |
Ja |
Beskrivelse |
Beskrivelse af apparatet |
Nej |
Ja |
Producent |
Producent af apparatet |
Nej |
Ja |
Model |
Apparatets model |
Nej |
Ja |
Version |
Apparatets version |
Nej |
Ja |
Leverandør |
Navn på SSL leverandøren der sælger apparatet |
Nej |
Ja |
Annoteringer |
Angiver hvor mange annoteringer der er tilknyttet apparatet og viser den første annotering. Ved klik på antallet, kan brugeren se alle annoteringerne i en dialogboks |
Nej |
Nej |
Kolonne | Beskrivelse | Filtrerbar | Sortérbar |
---|---|---|---|
Del af pakke |
Brugere med 'Aftaleansvarlig'-rollen kan tilføje apparatet fra pakken ved at trykke på ikonet |
Ja |
Ja |
Apparat |
Navn på apparatet |
Ja |
Ja |
Beskrivelse |
Beskrivelse af apparatet |
Ja |
Ja |
Producent |
Producent af apparatet |
Ja |
Ja |
Model |
Apparatets model |
Ja |
Ja |
Version |
Apparatets version |
Ja |
Ja |
Leverandør |
Navn på SSL leverandøren der sælger apparatet |
Ja |
Ja |
Annoteringer |
Angiver hvor mange annoteringer der er tilknyttet apparatet og viser den første annotering. Ved klik på antallet, kan brugeren se alle annoteringerne i en dialogboks |
Nej |
Nej |
12.1.2. Services
I sektionen Services
findes to tabeller. Den øverste tabel indeholder de services som er en del af pakken, den nederste indeholder de services der er godkendt til indkøb men ikke er en del af pakken.
Kolonne | Beskrivelse | Filtrerbar | Sortérbar |
---|---|---|---|
Del af pakke |
Brugeren med 'Aftaleansvarlig'-rollen kan fjerne servicen fra pakken ved at trykke på ikonet |
Nej |
Ja |
Standard |
Denne markering angiver om den pågældende service skal være inkluderet som standard ved oprettelse af en bestilling |
Nej |
Nej |
Service |
Navn på servicen |
Nej |
Ja |
Beskrivelse |
Beskrivelse af servicen |
Nej |
Ja |
Servicetype |
Servicens type ( |
Nej |
Ja |
Leverandør |
Navn på SSL leverandøren der sælger servicen |
Nej |
Ja |
Annoteringer |
Angiver hvor mange annoteringer der er tilknyttet denne service og viser den første annotering. Ved klik på antallet, kan brugeren se alle annoteringerne i en dialogboks |
Nej |
Nej |
Kolonne | Beskrivelse | Filtrerbar | Sortérbar |
---|---|---|---|
Del af pakke |
Brugeren med 'Aftaleansvarlig'-rollen kan tilføje servicen fra pakken ved at trykke på ikonet |
Ja |
Ja |
Service |
Navn på servicen |
Ja |
Ja |
Beskrivelse |
Beskrivelse af servicen |
Ja |
Ja |
Servicetype |
Servicens type ( |
Ja |
Ja |
Leverandør |
Navn på SSL leverandøren der sælger servicen |
Ja |
Ja |
Annoteringer |
Angiver hvor mange annoteringer der er tilknyttet denne service og viser den første annotering. Ved klik på antallet, kan brugeren se alle annoteringerne i en dialogboks |
Nej |
Nej |